Val la pena repartir els fulletons publicitaris a les bústies?
La resposta és NO.
Potser hi ha algun estudi fet a base d’enquestes a la població que indiqui que sí que dóna bons resultats.
I no nego que pugui ser cert en determinats casos.
Però el que he experimentat al llarg dels anys diu el contrari.
He treballat en diferents empreses on en ocasions es van fer campanyes comercials repartint fulletons publicitaris a les bústies de les àrees on ens interessava fer promoció.
El resultat sempre va ser dolent.
No hi va haver cap resposta per part de la gent que ho rebia.
I és normal, al repartir indiscriminadament per codi postal, no estàs casant el teu missatge amb les necessitats de qui ho rep.

Quan és interessant entregar fulletons publicitaris?
1- A les Fires Comercials
Crec que els fulletons publicitaris són una bona eina de màrqueting i comunicació. I penso que tenen una bona acollida especialment a una Fira Comercial on tant els visitants com els expositors van a la Fira a fer una feina en concret.
Si tens stand a una Fira Comercial i s’atura un visitant a preguntar sobre el teu producte i servei, pots donar-li un fulletó resumint tots els temes principals de la teva empresa o negoci.
Sigui en format flyer, díptic o tríptic, el fulletó en si suposa una despesa molt petita en comparació amb el lloguer de l’espai o els costos derivats d’anar a la Fira.
Has dedicat molts esforços per arribar a fer aquell contacte, no escatimis en comprar fulletons publicitaris, ja que és una eina fàcil de preparar i econòmica.

2- A la teva botiga
Es tracta d’un cas molt similar al de la Fira Comercial. Quan a la teva botiga hi tens un apartat amb informació en forma de fulletons publicitaris, dones l’oportunitat al client de rebre-la lliurement.
El qui envia el missatge (la botiga) i el qui el rep (el client que agafa el fulletó) tenen un interès comú.
Per tant, no estàs repartint informació no desitjada. Qui l’agafa és perquè vol saber més del producte o servei.
3- Als teus clients
Enviar fulletons publicitaris o catàlegs als clients habituals no és el mateix que enviar-ho a gent que no et coneix.
Rematar una transacció comercial enviant (o entregant en mà) un fulletó per acabar de reforçar la percepció d’un client que t’acaba d’encarregar una primera feina, és un bon reforç de marca.
És millor dissenyar un mateix els fulletons publicitaris o subcontractar-ho?
A l’apartat anterior comentava que els fulletons publicitaris són una eina de màrqueting relativament econòmica. El cost d’imprimir és reduït, ja que no estem parlant de molt d’espai ni moltes pàgines.
Però i el cost de fer un disseny atractiu i que capti l’atenció dels potencials clients?
Tracto amb empreses que no tenen un departament de màrqueting o de disseny. Així que no tenen ningú al despatx que resolgui el tema del disseny del fulletó.
L’ideal és subcontractar-ho, ja que algú que treballa cada dia dissenyant, té un coneixement dels colors, les formes, les tipografies i l’estructura de l’espai molt superior al que puguis tenir tu si per exemple la teva feina és més industrial.
Un dissenyador té més coneixement a l’hora de fer uns fulletons publicitaris
Però si estas començant el teu negoci i vols controlar les despeses, has de saber que hi ha recursos on-line gratuïts que et poden solucionar aquest tràmit. Per exemple Canva, que és una web que et posa a la teva disposició tota mena de dissenys.
I són propostes per a tots els formats: flyers, díptics, tríptics, quadríptics, targetes de visita, pòsters, anuncis de Facebook,…
No t’ho acabes!
Has de crear un compte gratuït i llavors l’únic que has de fer és afegir el teu text i les teves fotos i descarregar l’arxiu.
Potser no és el més recomanable, però si no ets un negoci consolidat que ja està generant prou benefici per a invertir en màrqueting, llavors és una bona solució.
