• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to footer
  • Skip to footer navigation

Fulletons publicitaris

Este articulo también esta disponible en: ES

Índex de contingut:

  • És recomanable repartir els fulletons publicitaris a les bústies?
  • Quan és interessant entregar fulletons publicitaris?
  • 3 beneficis d’utilitzar fulletons publicitaris
  • És millor dissenyar un mateix els fulletons publicitaris o subcontractar-ho?
  • Tipus de fulletons publicitaris
    • Flyers
    • Díptics
    • Tríptics
    • Quatríptics

És recomanable repartir els fulletons publicitaris a les bústies?

La resposta és NO. 

Potser hi ha algun estudi fet a base d’enquestes a la població que indiqui que sí que dóna bons resultats. I no nego que pugui ser cert. Però el que he experimentat al llarg dels anys indica el contrari. 

He treballat en diferents empreses on en ocasions es van fer campanyes comercials repartint fulletons publicitaris a les bústies de les àrees on ens interessava fer promoció. El resultat sempre va ser dolent. No hi va haver cap resposta per part de la gent que ho rebia. 

I és normal, al repartir indiscriminadament per codi postal, no estàs casant el teu missatge amb les necessitats de qui ho rep.

Quan és interessant entregar fulletons publicitaris?

1- A les Fires Comercials

Crec que els fulletons publicitaris són una bona eina de màrqueting i comunicació. I penso que tenen una bona acollida especialment a una Fira Comercial on tant els visitants com els expositors van a la Fira a fer una feina en concret. 

Si tens stand a una Fira Comercial i s’atura un visitant a preguntar sobre el teu producte i servei, pots donar-li un fulletó resumint tots els temes principals de la teva empresa o negoci. 

Fulletons publicitaris plegables tríptics amb paper de gramatge 300 gr.

Sigui en format flyer, díptic o tríptic, el fulletó en si suposa una despesa molt petita en comparació amb el lloguer de l’espai o els costos derivats d’anar a la Fira. 

Has dedicat molts esforços per arribar a fer aquell contacte, no escatimis en comprar fulletons publicitaris, ja que és una eina fàcil de preparar i econòmica.

2- A la teva botiga

Es tracta d’un cas molt similar al de la Fira Comercial. Quan a la teva botiga hi tens un apartat amb informació en forma de fulletons publicitaris, dones l’oportunitat al client de rebre-la lliurement. 

El qui envia el missatge (la botiga) i el qui el rep (el client que agafa el fulletó) tenen un interès comú. Per tant, no estàs repartint informació no desitjada. Qui l’agafa és perquè vol saber més del producte o servei.

3- Als teus clients

Enviar fulletons publicitaris o catàlegs als clients habituals no és el mateix que enviar-ho a gent que no et coneix.

Rematar una transacció comercial enviant (o entregant en mà) un fulletó per acabar de reforçar la percepció d’un client que t’acaba d’encarregar una primera feina, és un bon reforç de marca. 

3 beneficis d’utilitzar fulletons publicitaris

1- Són fàcils de transportar i de llegir

L’espai per a imprimir és limitat i tot i que a priori pot semblar que sigui un inconvenient, és un avantatge. El que es vol és fer un toc d’atenció sense entrar en detalls. 

És un fulletó publicitari. No un llibre.

Evita sobrecarregar d’informació, ja que no és el propòsit d’aquesta eina de comunicació. Centra’t a captar l’atenció del teu mercat. Assenyala bé els punts d’interès de la teva empresa de manera que els lectors entenguin el que els estàs dient.  

Els qui agafen el fulletó (tríptic, quatríptic,…) no hauran de carregar amb tot un catàleg i tindran la informació en forma píldora resumida. 

Fulletons publicitaris plegables tríptics amb paper de gramatge 300 gr.

2- Són una eina de màrqueting econòmica

Els fulletons promocionals no són massa cars. Ho comentava més amunt, comparat amb altres costos promocionals com pugui ser l’assistència a Fires Comercials, les promocions i anuncis del món digital, esponsoritzar actes on la teva empresa estigui involucrada,… el cost d’imprimir uns fulletons publicitaris no és massa elevat. 

3- Són fàcils de fer

Els fulletons, igual que els catàlegs comercials són una eina de venda per a indicar els productes o serveis que ofereixen les empreses. Però en comparació amb els catàlegs són molt més senzills de realitzar. Tant a l’hora d’imprimir com en el moment de dissenyar-los. 

Només has de controlar que la informació a transmetre sigui concisa i senzilla. 

Altres eines de màrqueting poden suposar mesos de feina i planificació. Però en el cas dels fulletons publicitaris es pot arribar a dissenyar i produir en molt poc temps. Fins i tot diria que es pot fer en 24 hores, tot i que no cal apretar tant amb el timing. 

Entre que es defineix el missatge que es vol transmetre, es busquen les fotos, es fa un disseny i s’imprimeix l’arxiu final, pot passar una setmana escassa. 

Fulletons publicitaris plegables tríptics amb paper de gramatge 300 gr.

És millor dissenyar un mateix els fulletons publicitaris o subcontractar-ho?

A l’apartat anterior comentava que els fulletons publicitaris són una eina de màrqueting relativament econòmica. El cost d’imprimir és reduït, ja que no estem parlant de molt d’espai ni moltes pàgines. Però i el cost de fer un disseny atractiu i que capti l’atenció dels potencials clients?

Tracto amb moltes empreses que no tenen un departament de màrqueting o de disseny. Així que no tenen ningú al despatx que resolgui el tema del disseny del fulletó. 

L’ideal és subcontractar-ho, ja que algú que treballa cada dia dissenyant, té un coneixement dels colors, les formes, les tipografies i l’estructura de l’espai molt superior al que puguis tenir tu si per exemple la teva feina és més industrial.

Un dissenyador té més coneixement a l’hora de fer uns fulletons publicitaris.

Però si estas començant el teu negoci i vols controlar les despeses, has de saber que hi ha recursos on-line gratuïts que et poden solucionar aquest tràmit. Per exemple Canva, que és una web que et posa a la teva disposició tota mena de dissenys. 

I són propostes per a tots els formats: flyers, díptics, tríptics, quadríptics, targetes de visita, pòsters, anuncis de Facebook,… No t’ho acabes! Has de crear un compte gratuït i llavors l’únic que has de fer és afegir el teu text i les teves fotos i descarregar l’arxiu. 

No és el més recomanable, però si no ets un negoci consolidat que ja està generant prou benefici per a invertir en màrqueting, llavors és una bona solució.

Tipus de fulletons publicitaris

Els diferents tipus de fulletons publicitaris es classifiquen segons el nombre de cares que tinguin.

· Flyers

Es tracta d’una sola fulla impresa sense plegar. Les mides habituals acostumen a ser de mig foli o de ⅓ de foli DINA4.

· Díptics

Són fulletons publicitaris plegats en 2. Per tant fan un total de 4 cares. La mida més habitual d’un díptic plegat és de mig foli o foli sencer, segons la quantitat d’informació que es vulgui incloure. 

· Tríptics

Són fulletons publicitaris plegats en 3 parts creant un total de 6 cares. 

· Quatríptics

Són fulletons publicitaris plegats en 4 parts creant un total de 8 cares. 

Si vols més informació sobre la impressió o disseny de fulletons publicitaris pel teu negoci, consulta’m sense cap compromís a marc@kado.cat o emplenant el formulari adjunt.

Blog | Contactar | Avís legal
Aquesta web fa servir galetes per millorar l'experiència de l'usuari i mesurar el trànsit. Per continuar navegant, has d'acceptar el seu ús.D'acordAvís Legal.