Què són els Premis al Regal Promocional (Promotional Gift Award)?
Els Premis Regal Promocional són uns guardons internacionals, entregats per l’empresa alemanya de publicitat WA Media. La primera edició va ser el 2003 i desde llavors s’han anat adaptant a les circumstàncies del sector del regal publicitari.

Categories
En total hi ha 7 categories que engloben totes les opcions relacionades amb el regal promocional.
Regals
Aquí entrarien els Premis Regal Promocional pel gran públic. Ja sigui pel seu ús, per la seva distribució a gran escala o pels seus bons preus. Serien productes tipus bolígrafs, bosses, globus, tasses, gorres…
Productes Comunicatius
Hi tenim els productes que pel seu disseny o funció, són adequats per a comunicar objectius comercials, continguts de màrqueting i missatges publicitaris.
Productes Premium
Aquests serien productes d’alta qualitat.
Dissenys fets a mida
Es tracta de productes creats i realitzats d’acord amb les necessitats específiques d’un client.
També hi entraria productes que ja existeixen però que se’ls hi fa un canvi considerable en el seu disseny o fabricació. No comptaria per exemple un canvi en el packaging, el color del producte o el seu marcatge promocional.
Tecnologies de la personalització
Aquest apartat fa referència a les tècniques de marcatge que s’apliquen al regal promocional. Ja sigui que s’ofereix una tècnica nova o que hi ha un salt qualitatiu en la millora d’un mètode que ja existeix. El rang pot ser des de l’impressió, al marcatge làser, brodat,…
Bones pràctiques
Aquí hi entrarien els productes que s’han utilitzat en una campanya de comunicació i s’han utilitzat de manera destacable. La categoria es va introduir el 2013 per a donar espai als distribuïdors i agències que utilitzaven el reclam promocional de manera intel·ligent, integrant-los a les campanyes de comunicació.
Merchandising
Productes dissenyats per una marca, artista, esdeveniment,… i que són adquirits pels fans, seguidors i admiradors.

Criteris del jurat a l’hora d’atorgar els Premis Regal Promocional
Les bases a l’hora d’avaluar els millors regals promocionals són a partir de 5 criteris que busquen l’excel·lència d’un producte promocional.
- Idea del producte
El primer que s’avalua és la idea. Es busca la novetat del producte, els beneficis que ofereix al destinatari, si implica noves formes de publicitat, la flexibilitat del disseny,…
- La qualitat del disseny
S’avaluen aspectes estètics, del color, de la coherència de la forma, de la innovació del disseny, aspectes funcionals,…
- La qualitat de la fabricació
Es puntua la qualitat de la producció, dels materials utilitzats, fins i tot es té en compte el tacte del producte. També es premia les possibilitats de personalització que presenta el regal publicitari.
- Sostenibilitat
Per a ser reconegut amb el premi, cobra molta importància el respecte al medi ambient, la compatibilitat social de la producció, l’ús d’energies renovables en la seva producció, la longevitat dels productes així com la seva capacitat de ser reciclats. També es té en compte la transparència en termes de certificacions o segells.
Finalment, però no menys important: els productes s’aprecien pel que fa al seu potencial comunicatiu, la comunicació del missatge, l’impacte promocional i el potencial de vinculació del client / marca de l’element.
- Potencial comunicatiu
Finalment, els productes són puntuats pel que fa al seu potencial comunicatiu, la transmissió del missatge, l’impacte promocional i el potencial de crear un vincle entre el remitent (marca, empresa) i el destinatari (client, receptor).

Reconeixement
Amb els Premis Regal Promocional no només s’aconsegueix un trofeu i un premi monetari (2.500€ cada premiat) sinó que permet distingir la feina ben feta de les marques, dissenyadors, fabricants i agències del sector del regal promocional. Els premiats reben una visibilitat i publicitat (diferents revistes del sector es fan ressò d’aquests premis i dels productes reconeguts) que els senyala com a exemples a seguir.
És una manera de millorar les pràctiques i procediments de les empreses del sector de cara a un creixement continu i sostenible.
En total aquest 2019 han estat 44 premiats i rebran el seu trofeu a l’HAPTICA®live, el proper 20 de Març a Bonn (Alemanya).
Aquest és el primer article d’una sèrie d’entrades on repassaré els regals promocionals de cada categoria, que en total sumen 44 premiats aquest 2019.