Principals elements que valoren els usuaris quan trien un bolígraf publicitari
Les empreses, quan trien un bolígraf publicitari personalitzat per a fer promoció a futurs clients o com a regal als clients habituals, acostumen a basar-se en dos aspectes i prou:
- el preu dels bolis publicitaris
- i el seu disseny
O sigui, es redueix a si entra dins el pressupost i si són macos.
Existeixen altres factors que aporten molt de valor als bolígrafs personalitzats, i per tant, donen valor a la marca que anirà representada i marcada en el clip o el cos del bolígraf.
Tot el que transmeti el boli, es transmetrà a la persona que el rebi com a regal.
Aquests són els principals elements a tenir en compte quan s’elegeix un bolígraf publicitari:
Material de la punta del bolígraf publicitari
Si mires de molt a la vora la punta d’un bolígraf, veuras que té una bola molt petita (habitualment d’1 mm de diàmetre) que és el que fa que el bolígraf pugui escriure.
Segons un article d’El País del 2004 escrit per Xavier Moret,
la punta d’un bolígraf gira a una velocitat de 2.800 revolucions per minut. I en els casos d’escriptura ràpida estaríem parlant de fins a 6.000 revolucions per minut.
Per entendre’ns, la punta del bolígraf ha de ser molt resistent perquè amb el mateix ús no es vagi fent malbé.
El millor material per aquest propòsit són les esferes de carbur de tungstè (amb una duresa superior a la del titani).
A més, l’esfera ha d’estar en un tub d’acer inoxidable amb uns canals minúsculs perquè pugui passar-hi la tinta. Si el procés de fabricació no és suficientment bo, ens trobarem que al cap d’un temps d’ús, el bolígraf deixarà anar taques de tinta. Girar l’esfera en totes les direccions a molta velocitat produeix aquest desgast.
I malauradament quan un boli no funciona bé, es tira a la paperera.
Si es tracta del bolígraf publicitari que ha regalat la nostra empresa, la promoció s’estaria acabant en aquell moment. 🙁

Avantatges d’una punta de carbur de tungstè:
- possibilitat d’escriure en superfícies dures sense que es faci malbé la punta
- si cau el bolígraf de punta, no s’espatlla
- bona qualitat d’escriptura, ja que la bola no es desgasta
Un exemple de punta de bolígraf de qualitat és el de la marca de bolígrafs Suïssos Prodir.
Tenen un sistema de patent pròpia que es diu “Floating Ball” i que bàsicament el que fa és reabsorbir la tinta que no ha anat al paper i evitar que es deixin taques.
Aquest sistema el presenten en dues opcions:
- amb punta de bola d’1 mm de diàmetre
- amb punta de bola d’1,4 mm de diàmetre
Què s’aconsegueix amb la de 1,4mm?
Doncs una escriptura més tova, que per a molts usuaris els hi agrada més. Es tracta doncs d’un altre d’aquests aspectes invisibles del bolígraf personalitzat de qualitat.

Qualitat i durada de la tinta del bolígraf publicitari
La tinta del bolígraf publicitari és un punt en el qual pràcticament ningú para atenció i precisament és clau perquè una campanya promocional tingui més impacte.
En el punt anterior he comentat que si la punta del bolígraf es fa malbé a causa de l’ús, el boli va a la paperera. En el cas de la tinta és EXACTAMENT el mateix.
Un cop s’acaba la tinta, el bolígraf es llença.
Els bolígrafs personalitzats barats acostumen a ser els de materials de fabricació dolents, amb dissenys genèrics però per sobre de tot…
…amb menys tinta a dins la mina!
Els bolígrafs barats venen amb 500 metres de tinta i aquesta no és de qualitat.
Per tant, si per casualitat aquell bolígraf queda en un calaix un parell d’anys (o fins i tot uns mesos), et pots trobar que ja no guixi o que escrigui malament.
Les marques de primera categoria com ara Prodir, Bic o Inoxcrom tenen mínims de 4.000 metres d’escriptura.
I dic mínims, ja que segons com s’escriu pot durar més. Fent una línia recta un bolígraf pot arribar fins a 10.000 metres d’escriptura, però… ningú escriu en línia recta. 🙂
Per tant, quan s’aposta per a utensilis d’escriptura personalitzats de bones marques, es garanteixen uns mínims, però et pots trobar que durin encara més.
En definitiva, el que estic dient és que la teva inversió té un major retorn (en reconeixement de marca) que el que tindries amb un bolígraf publicitari barat que dura menys.
A banda, hi ha un altre aspecte que és el de la sostenibilitat.
La sostenibilitat implica una major duració dels productes en el temps.
Tacte i pes del bolígraf publicitari
Aquest és un dels aspectes que més m’agraden i que més invisibles són. Es tracta d’un tema molt subtil però que pot transmetre molt bones sensacions a la persona que rep el bolígraf personalitzat.
Segons els materials de fabricació es pot aconseguir un tacte metal·litzat, o un tacte soft-touch (que és més sedós).
O fins i tot aconseguir una textura a la superfície segons quin sigui el motlle de fabricació que s’utilitzi. Per exemple creant una superfície granulada.
El mateix volum del bolígraf també és un tret a tenir en compte. Un bolígraf gruixut no té res a veure amb un bolígraf prim. La sensació és diferent, ni millor ni pitjor.
Finalment, comentar que el pes del bolígraf publicitari també és un element a destacar.
La sensació que et transmet un bolígraf que pesa és molt més agradable que un bolígraf lleuger. Es transmet una exclusivitat que diferencia aquest regal d’altres bolis que puguin estar a l’escriptori. Els bolígrafs metàl·lics són els que pesen més, tot i que també es pot aconseguir l’efecte utilitzant una punta pesada.
I parlant de pesats, ho deixo per avui, que no vull allargar més el tema.
