Aquest 2021, Las Haus der Barmherzigkeit ha rebut el Premi Regal Promocional a la categoria de bones pràctiques, gràcies als articles promocionals de la seva campanya de branding i reclutament.
Què és Las Haus der Barmherzigkeit?
Las Haus der Barmherzigkeit (traduït de l’alemany és La Casa de la Misericòrdia) és una organització que atén a persones que necessiten assistència per viure.
Des de les seves 15 residències, quatre centres de dia i un centre de treball, ofereixen atenció a residents de la tercera edat, persones amb discapacitats múltiples i a malalts de malalties cròniques.
Campanya de branding i reclutament

Utilitzant regal promocional personalitzat poden informar de les històries i dels beneficis de la feina dels seus treballadors.
I què aconsegueixen?
A banda de reforçar la seva marca, poden captar l’atenció de personal qualificat per poder contractar-lo.
Aquesta campanya de marketing s’ha fet amb la col·laboració de diferents parts implicades:
- Per un costat tenim els treballadors dels centres que expliquen la seva feina, anècdotes amb els hostes i detalls del seu dia a dia.
- Per un altre, tenim a l’agència de publicitat KTHE (inicials de Kobza and the Hungry Eyes) que articula i maqueta tot aquest material.
- Les (excel·lents) il·lustracions provenen de la mà de l’artista internacional Signe Kjaer.
- Finalment la producció del regal promocional es realitza a través de l’empresa alemanya de regal promocional Spürsinn.
Com utilitzen els articles promocionals?
Els elements clau de la campanya són els articles promocionals de producció sostenible.
El disseny i elaboració dels articles promocionals es basa en la feina dels treballadors de les residències

Sota el lema de “La Casa de…” es van casant cada producte amb el què simbolitza.
Es una manera d’utilitzar els testimonis de la gent involucrada en el funcionament dels centres.
- La Casa del Descans (Haus der Pause)
En el paquet de te hi ha dibuixada una treballadora que dorm, simbolitzant l’hora de la migdiada de les residències.
- La Casa de l’Energia (Haus der Energie)
Les barretes energètiques es representen amb una pastanaga, temptant a la llebre a punt de saltar del paquet que conté dextrosa energètica.

- La Casa de la Frescor
Aquest és el nom de les ampolles de gel aromatitzat per netejar les mans.
- La Casa de la Varietat
Als treballadors se’ls obsequia amb unes bosses de cotó personalitzades i plenes d’altres articles promocionals, simbolitzant la Casa de la Varietat.
- La Casa d’Andreas, la Casa de la Maria,…
També se’ls obsequia amb una tassa amb el seu nom gravat individualment (la Casa d’Andreas, la Casa de la Maria, etc.).

Aconsegueixen captar l’atenció de personal qualificat per poder contractar-lo
Com s’ha difós la campanya de branding i reclutament?
La campanya s’ha difós en diferents canals i eines comunicatives:
- disseny imprès
- promoció exterior
- difusió digital en xarxes socials
- esdeveniments i fires
- regals i articles promocionals,…
Per la ciutat, per exemple, es podia veure anuncis gegants impresos amb les característiques il·lustracions de Signe Kjaer, que a més de definir l’estètica de la campanya, transmeten la particular sensibilitat que es respira en els centres.

Us invito a visitar la pàgina de Facebook o de LinkedIn de Las Haus der Barmherzigkeit.
S’hi poden veure els vídeos, fotos i missatges de les residències.
No només es destaca als hostes, sinó també a les persones treballadores, terapeutes, infermeres i implicades en el benestar dels qui fan vida a La Casa de la Misericòrdia.
Un exemple a seguir!
Fonts: Haus der Barmherzigkeit | Agència de publicitat KTHE (Kobza and the Hungry Eyes) | Promotional Gift Awards (WA Media)