Els regals d’empresa personalitzats són una eina amb la qual captar l’atenció de potencials clients
Una Fira Comercial especialitzada és un punt de trobada entre consumidors, potencials clients i empreses/autònoms.
Com a expositors s’ha de llogar un espai, instal·lar un estand (amb el disseny i construcció previs que això comporta). Tot això pot tenir un cost elevat segons el tipus de Fira i la importància d’aquesta. A més visitants i visibilitat, més alt el lloguer.
A totes aquestes despeses, a més, s’hi suma el material promocional necessari per a donar-se a conèixer. La paradeta de les empreses, n’és una més entre un mar d’estands, cada un dels quals busca l’atenció dels visitants.
Els regals d’empresa personalitzats són una eina amb la qual captar l’atenció de potencials clients.
Els regals sempre són benvinguts, però en una Fira, tothom ofereix alguna cosa al seu públic objectiu. S’ha de pensar doncs, maneres de destacar. Per això els articles promocionals de la Fira han de ser rellevants i interessants.
El teu regal pot ser atractiu, però té algun propòsit? Capta l’atenció dels seus destinataris perquè us recordin?
Punts a tenir en compte abans d’encarregar un regal d’empresa personalitzat per anar a una Fira Comercial:
1- Els teus regals d’empresa personalitzats són rellevants pel teu públic?
No es tracta de regalar per regalar sinó que els visitants que s’aturin a parlar amb tú han de satisfer una necessitat amb el teu obsequi.
Si els teus clients treballen en despatxos, no és gens estrany regalar productes d’oficina. Des de post-its personalitzats, fins a carregadors de mòbil amb el vostre logotip, passant per regles, USB, grapadores, calculadores,… Qualsevol objecte que puguin tenir a sobre la taula al costat de l’ordinador cada dia, que en facin ús i que reforci el reconeixement de la vostra marca.

Es tracta d’una Fira Agrícola? El consumidor final segur que serà del sector agrari, per tant alguna eina que es pugui utilitzar al camp com ara ganivets personalitzats, llanternes amb el logotip de la marca, gorres de llana personalitzades per a l’hivern,…
Cada cosa al seu lloc i cada regal promocional pel seu públic objectiu!
2- Els regals d’empresa personalitzats que dones són pràctics i còmodes?
Aquest punt va agafat de la mà amb l’anterior. A l’hora d’elegir el regal promocional que vols personalitzar, has de tenir sempre al cap a la persona que el rebrà. Moltes d’aquestes Fires són internacionals i per tant els visitants acaben carregats de catàlegs i informació que després han de tornar a casa junt amb la seva maleta.
Per això, el regal ha d’ocupar poc espai, ha de ser portàtil i no robar massa lloc a la maleta. I si el pot portar a sobre, millor! A la butxaca? Cap problema! Hi ha tota mena d’opcions que ocupen poc espai. Un de molt útil i de mida molt reduïda és el clauer busca-claus com el de la foto adjunta.

3- Els articles promocionals de la Fira comercial són exclusius respecte els altres expositors?
Si vols que els visitants vinguin al teu estand, considereu un article promocional diferent del dels altres expositors. Pensa i planifica un regal interessant que s’ajusti a les necessitats del públic de la manera més singular possible.
Què vull dir amb això?
Doncs que els visitants no només s’aturaran a parlar amb tu.
Tindran informació i regals de moltes altres parades. El discurs que hauràs fet, quedarà diluït amb els altres discursos de tots els comercials. Després, arribaran a casa i revisaran les bosses amb fulletons, catàlegs, bolígrafs, caramels,…
I de totes aquestes coses, la teva informació (junt amb el teu regal corporatiu) ha de destacar.
El visitant, si troba que li han regalat 3 bolígrafs personalitzats amb el logo, el teu ha de ser el millor.
El més atractiu, de qualitat, respectuós amb el medi ambient, amb una mina de les bones (perquè la tinta duri anys i sense assecar-se), ja que aquesta serà la imatge que s’endurà de la vostra marca.

4- Els regals d’empresa personalitzats s’ajusten al teu pressupost?
Tema serio.
Tot el que hem estat parlant fins ara es resumeix amb:
“Entra dins el pressupost?”
No tothom està disposat a gastar-se els diners en els regals personalitzats més exclusius.
I no ens enganyem.
Dins de les partides de comunicació, el regal promocional és de les coses que cauen abans quan s’han de fer retallades econòmiques.
Però de cara a transmetre un missatge al vostre públic és important que no marxin amb les mans buides. Ni que sigui amb una targeta o fulletó! Parfavoor!!

Des del departament de màrqueting molt sovint es proposen idees originals, enllaçant un missatge trencador, amb un disseny potent i una materialització adequada (impressió corporativa personalitzada o regal promocional rellevant).
Però a vegades no passa el filtre de gerència o de Compres i la partida pressupostària mana. Cap problema. El món del regal promocional és tan ampli que molt malament aniríem si no trobem alguna cosa adequada pel públic objectiu i d’un cost ajustat al pressupost.
Tant li fa si la teva empresa té un pressupost assignat de 2€/persona o de 50€/persona, el que és important és la rellevànvia, singularitat i funcionalitat.
Quan escullis regals promocionals personalitzats i interessants pel teu esdeveniment firal, planteja’t aquestes preguntes.
Assegura’t que les eines promocionals que utilitzis augmentin la imatge positiva de la teva marca sense haver de trencar la guardiola.